Reklama
19 Lipca 2018 Czwartek
Dziś imieniny: Alfreny, Rufina, Wincentego
Do końca roku zostało 166 dni.
Reklama
Reklama

 
Brytyjskie doświadczenia nauczycieli [FOTO]
Wiadomości - Aktualności
Wpisany przez Sławek Cybulski   
środa, 20 grudnia 2017 21:20


„Powinniśmy wychowywać obywatela Europy i świata” – takie słowa padły dziś w Ratuszu podczas podsumowania projektu „Nowa podstawa – nowe wyzwanie”.

„Nowa podstawa – Nowe wyzwanie” to unijny projekt, w którym przez 2 lata uczestniczyło 50 nauczycieli ze zduńskowolskich przedszkoli. W Wielkiej Brytanii były w Lincoln Christ`s Hospital School, który był partnerem miasta Zduńska Wola w tym projekcie. W trakcie podsumowania nauczyciele dzielili się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami z Anglii.   

- W Wielkiej Brytanii to było widoczne, że musimy zmienić swoje nastawienie do celów wychowawczych, jakie realizujemy w naszych placówkach i rodzice też powinni nad tym popracować. Powinniśmy wychowywać obywatela Europy, obywatela świata, człowieka tolerancyjnego, pełnego życzliwości, tolerancyjnego wobec innych. Obserwuję, że w naszym kraju z tolerancją jest kiepsko. Zawsze mi się wydawało, że jestem tolerancyjna, ale jak popatrzyłam na tolerancję w Wielkiej Brytanii, to zauważyłam, że mamy czego się uczyć. I powinniśmy się uczyć – mówi Violetta Bryl – Szlagowska, koordynatorka projektu  

Zduńskowolscy nauczyciele uczestniczyli w szkoleniach/kursach metodycznych ukierunkowanych na rozbudowanie warsztatu nauczycielskiego o nowo zdobyte doświadczenie w zakresie nauczania języka angielskiego, stworzenie bazy dobrych pomysłów i praktyk adaptowalnych z gruntu brytyjskiego na polski, rozwinięcie świadomości międzykulturowego aspektu edukacji wśród beneficjentów, podniesienie kompetencji oraz przełamanie barier językowych nauczycieli poprzez możliwość komunikacji w języku angielskim w naturalnym środowisku, zbudowanie wspólnej platformy porozumienia z nauczycielami  z Wielkiej Brytanii, wymiana pomysłów i doświadczeń związanych z edukacją dzieci. Wskazywano także najważniejsze różnice w brytyjskim i polskim systemie szkolnictwa:

- W klasach 0 – 3 uczy 2 nauczycieli (wychowawca i wspomagający)

- Różnorodność narodowości, religii i kultur w szkołach,

- Podział szkół na dziewczęce, chłopięce i koedukacyjne,

- Bardzo dużo szkół prywatnych oraz szkół odmiennych wyznaniowo,

- Rok szkolny od ok. 10.09 do 10.07  

- Podział roku szkolnego na 3 semestry

- Co 6 tygodni 1 lub 2 tygodnie ferii plus ferie świąteczne

- Oceny od A do F

- Przerwa obiadowa trwa 1 godzinę

- Uczniowie nie noszą książek do domu, są szafki na książki w szkole

- Mało prac domowych ok. 3 razy w tyg. w SP, ale muszą dużo czytać

- Szkoła zapewnia książki, zeszyt oraz wszystkie przybory do nauki

- Języki obce: łacina, chiński, francuski, hiszpański, niemiecki

- Plan lekcji podzielony na tydzień A i tydzień B

- Lekcje obowiązkowe trwają od 8:30 do 15:30 . W piątki wszyscy kończą lekcje o 12:00

- Bardzo duża liczba kółek zainteresowań do wyboru (nauka gry na instrumentach, artystyczne, teatralne, językowe, sportowe)

W trakcie spotkania podkreślano, że niektóre rozwiązania stosowane w brytyjskich przedszkolach, nauczyciele postarają się przenieść na zduńskowolski grunt.

 

Aktualizowany: piątek, 22 grudnia 2017 11:08
 
 
Reklama
Reklama




                              Partnerzy:
                                 
Copyright© Agencja Informacyjno - Artystyczna "Jarso - Media" Sławomir Cybulski